czwartek, 1 lutego 2018

pierwszy konkurs

... fotograficzny za mną







Czas podumowań i recencji trwa. ;-) Podsumowywałem ostatnio pierwszy rok mentalnie i ... generalnie. Teraz czas na przeglądy szczegółowe. Fotografia.

Po wysłaniu, w zeszłym roku, wybranych przeze mnie (subiektywnie) 10 prac na konkurs fotograficzny LensCulture (zobacz nosic dobre buty) otrzymałem recenzje swoich prac. Mój udział w konkursie nie był związany z nagrodami a jedynie z "pobyciem" wśród ludzi z pasją i zamiłowaniem i zajmujących się również fotografią na co dzień i profesjonalnie.

Jak wynika z recenzji moich prac ... „masz kilka mocnych elementów w tej serii, niektóre obrazy wyróżniają się i ogólnie jako seria są bardzo zrównoważone.” Zdaniem autora recenzji najbardziej rezonujące obrazy były obrazami, w których sens ruchu i dbałość o szczegóły są bardzo przemyślane: 2, 3, 4 i 9. Napisał dalej „Podobała mi się energia obrazu 2, jak światło pada na przedmiot i jak ją złapałeś, podobała mi się refleksja nad obrazem 3 i niekończąca się rozmowa, która dzieje się między podmiotem a zewnętrzem i / lub wnętrzem. Obraz 4 ma naprawdę silny związek z perspektywą i uwielbiam, jak uchwyciłeś główny punkt ogniskowy, w końcu obraz 9 jest oszałamiający, sposób w jaki światło pada na schody, a człowiek podchodzący do góry daje całą chwilę atmosferę eterycznej jakości. Tego rodzaju obrazy to obrazy, które mogę łatwo zobaczyć w programie lub w magazynie, a także najlepiej pomagają uchwycić Twój wielowymiarowy talent.” To rozumiem, że było marketingową zachętą do dalszej pracy i rozwoju a na pewno a nie moją oceną (jestem realistą). Zachęceniem mnie do nie odkładania aparatu … (co zrobiłem w momencie wysłania prac na konkurs). Czekałem na tę opinię aby utwierdzić się w przekonaniu, że powinienem nosić aparat lub ... nie tracić czasu na fotografię bo efekty są … nie-spodziewane.
  
Końcówka recenzji jest również miła … „Moją główną sugestią byłoby przeanalizowanie Twoich najsilniejszych obrazów i sprawdzenie, co zrobiłeś, a czego zabrakło na innych obrazach, zawsze pamiętaj o tym, co dzieje się w twojej kompozycji poza głównym punktem centralnym … to pozwoli twoim kompozycjom mieć większy wymiar, kiedy będzie to konieczne lub możliwe. …”
 
Pozostawiam Was z tą opinią czy recenzją. Może macie inne zdanie? Ja na pewno mam przed sobą ważną decyzję do podjęcia. Poniżej zgłoszone prace wraz z numeracją z serii.
 

    1



   2

   3

   4

   5

   6

   7

   8

   9

   10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz